Сторінка логопеда

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ ЛОГОПЕДА ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ!

          Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель - логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?

  Коли слід звертатись до логопеда:

 - якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років  або словник налічує не більше 10 слів;

- коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;

-  коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);

-  якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.

 Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення при дошкільних закладах:

1. Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) при  дошкільних навчальних закладах  створюються органами державного  управління  освітою.

2. В логопедичні групи зараховуються діти 4-5  річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом.

3. Обстеження дітей для зарахування дітей в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.

4. Медичні висновки подаються на розгляд до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.

Висновок ІРЦ – це той основний документ, на підставі якого, дитина направляєтьсяв логопедичну групу дошкільного навчального закладу системи освіти чи заклад соціального захисту.

 Завдання вчителя - логопеда в дошкільному  навчальному закладі:

 -усунення різних мовленнєвих порушень дітей;

 -створення єдиного корекційно - навчального простору;

 - інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;

 -створення  предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.

Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:

 -розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;

 -розвиток фонематичних процесів;

 -розвиток дрібної моторики;

 -усунення вад звуковимови;

 -збагачення словникового запасу;

 -вдосконалення граматичної сторони мовлення;

 -підготовка до навчання грамоти.

 Форми роботи:

-індивідуальні логопедичні заняття;

-групова та індивідуальна робота з дітьми.

 Форми взаємодії з батьками:

 1. Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.

 2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході , яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.

 3. Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та логопедичних груп,  які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.

 4. Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з'ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.

  5. "Домашні логопедичні зошити", які складені для індивідуальної роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв'язок між учасниками корекційного процесу.

Webatom Раскрутка сайта и Создание сайтовСоздание сайтов в киеве недорого