м. Буча, пров. Героїв Майдану 20-а,
(04597) 29-9-82
ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ ЛОГОПЕДА ТА ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ!
Деякі батьки, на щастя, навіть і не знають навіщо потрібен логопед в дитячому садку. А батькам дітей, які мають мовленнєві порушення, доводиться познайомитися з наукою логопедією і тісно співпрацювати з вчителем-логопедом. Які ж завдання виконує вчитель - логопед в дитячому садку і яку логопедичну роботу проводить?
Коли слід звертатись до логопеда:
- якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років або словник налічує не більше 10 слів;
- коли дитина в 4 роки не вимовляє або неправильно вимовляє звуки;
- коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається);
- якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.
Що необхідно знати про групи для дітей з вадами мовлення при дошкільних закладах:
1. Групи для дітей з вадами мовлення (логопедичні групи) при дошкільних навчальних закладах створюються органами державного управління освітою.
2. В логопедичні групи зараховуються діти 4-5 річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом.
3. Обстеження дітей для зарахування дітей в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
4. Медичні висновки подаються на розгляд до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) для вивчення даних, яка направляє в логопедичні групи відповідно до діагнозу.
Висновок ІРЦ – це той основний документ, на підставі якого, дитина направляєтьсяв логопедичну групу дошкільного навчального закладу системи освіти чи заклад соціального захисту.
Завдання вчителя - логопеда в дошкільному навчальному закладі:
-усунення різних мовленнєвих порушень дітей;
-створення єдиного корекційно - навчального простору;
- інтегрування зусиль педагогів, дітей та батьків з метою корекції мовленнєвих порушень;
-створення предметно-розвивального середовища, яке стимулює мовленнєвий і особистісний розвиток дитини.
Завдання логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку, що мають недоліки мовленнєвого розвитку:
-розвиток рухливості органів артикуляційного аппарату;
-розвиток фонематичних процесів;
-розвиток дрібної моторики;
-усунення вад звуковимови;
-збагачення словникового запасу;
-вдосконалення граматичної сторони мовлення;
-підготовка до навчання грамоти.
Форми роботи:
-індивідуальні логопедичні заняття;
-групова та індивідуальна робота з дітьми.
Форми взаємодії з батьками:
1. Батьківські збори. Проводяться у вересні, січні, травні. На зборах вчитель-логопед знайомить батьків з нормативними документами, програмами, з досягненнями дітей та труднощами у корекційному процесі.
2. Індивідуальні консультації вчителя-логопеда. В ході , яких батькам надаються індивідуальні поради щодо поліпшення мови або розвитку пізнавальних (психічних) процесів дитини.
3. Поради логопеда в інформаційному осередку логопедичного кабінету та логопедичних груп, які складаються з різноманітних професійних консультацій, порад, рекомендацій з матеріалів для практичного використання вдома та під час занять з дітьми.
4. Анкетування батьків дозволяє уточнити стан їх зацікавленості у розвитку дитини, визначити їх потреби, з'ясувати чи задоволені вони корекційним процесом.
5. "Домашні логопедичні зошити", які складені для індивідуальної роботи з дітьми. Вони допомагають батькам закріпити набуті дитиною мовні навички та вміння. А логопеду здійснити аналіз розвитку кожної дитини і налагодити тісний взаємозв'язок між учасниками корекційного процесу.